Vanhojen asiakas- ja potilastietojen arkistointi -raportti julkaistu

Alkuvuodesta 2020 toteutimme vanhojen sähköisten asiakas- ja potilastietojen kartoituksen. Kokosimme kartoituksen vastauksista loppuraportin. Raportti kuvaa vanhojen tietojen arkistoinnin nykytilaa, Kanta-arkiston vanhojen tietojen arkistoa sekä muita arkistoinnin muotoja. Lisäksi se kuvaa Lue lisää

Päivystysapu 116117 mukaan 112 Suomi -mobiilisovelluksen palveluihin

112 Suomi -sovellus on uudistunut ja päivystysnumeroiden valikossa on nyt mukana Päivystysapu 116117.  Uusimmassa päivityksessä myös palvelun käyttöliittymää uudistettiin ohjaamaan käyttäjää aiempaa paremmin. Päivystysapu 116117 -palvelun hankepäällikkö Leena Koivumäki: ”Päivystysapu Lue lisää

DVV:n Suomi.fi-palveluiden Sähköisen asioinnin tuki -palvelu jatkuu

Digi- ja väestötietoviraston (DVV) Suomi.fi-palveluiden Sähköisen asioinnin tuki -palvelu jatkuu entiseen tapaan. Aikaisemmin palvelua edisti Vimana, mutta Vimanan ja SoteDigin yhdistyessä helmikuussa 2020, palvelu siirtyi SoteDigille. Edistämme asiakasorganisaatioiden asiakaspalvelun ja Lue lisää

Asukkaiden Omaolossa ilmoittamat oiretiedot mukaan THL:n koronatilanteen Oirekarttaan

Oiretiedot täydentävät kokonaiskuvaa koronatilanteesta THL:n kokoama kokonaiskuva koronatilanteesta täydentyy ihmisten itse ilmoittamilla oiretiedoilla. Olemme avanneet Oirekartan, joka on koronan karttasovelluksen rinnalla toimiva erillinen karttasovellus. Oirekartta löytyysuomeksi osoitteesta thl.fi/oirekarttaruotsiksi osoitteesta thl.fi/symtomkartanenglanniksi Lue lisää

116117 tavoittaa jo 4.1 miljoonaa Suomen asukasta

Päivystysapu 116117 -palvelu on nyt käytössä 14 sairaanhoitopiirissä, uusimpana alueena palvelu otettiin käyttöön Satakunnassa. Laajentumisen myötä 116117 on jo 4.1 miljoonan asukkaan käytössä, tavoittaen 74.5% Suomen väestöstä.  Satakunnan sairaanhoitopiirin projektipäällikkö Lue lisää

SoteDigi ja Omaolo mukana Digitukiviikko -kampanjassa 4.-8.5.

Korona laittoi maailman sekaisin. Sen myötä joudumme nyt tekemään asiat usealla elämän osa-alueella digitaalisesti, oli kyseessä sitten ostosten tekeminen, vapaa-ajan harrastukset, lääkäriasiointi tai sosiaaliset suhteet. Kaikki eivät kuitenkaan vielä osaa Lue lisää

3X10D-elämäntilannemittari apuna hyvinvoinnin järjestelmällisessä seurannassa

Omaolon määräaikaistarkastusten sisältökokonaisuuteen kuuluvaa 3X10D-elämäntilannemittaria lähdettiin tuottamaan Kuopion kuntakokeilussa vuonna 2015, erityisesti kouluterveyden- ja oppilashuollon tarpeisiin. Myöhemmin 3X10D:n käyttö on laajentunut eri organisaatioihin ja sitä voidaan hyödyntää muissakin lasten ja nuorten sekä perheiden prosesseissa huolen tunnistamisen ja Lue lisää

Päivityksiä Omaolon koronavirustaudin oirearvioon: englannin kieliversio ja kansallisia toimintasuosituksia

Kyselylomakkeesta ensimmäinen englanninkielinen versio Koronavirustaudin oirearviosta on julkaistu ensimmäinen englanninkielinen versio. Kysely on tarkoitettu Suomessa asuville maahanmuuttajataustaisille henkilöille, jotka pystyvät asioimaan englannin kielellä. Kyselyn täyttämisen jälkeen asukkaille annetaan oireisiin perustuvat Lue lisää

Vanhojen sähköisten potilastietojen arkistoinnin nykytilaa kartoitettiin kyselyllä

Toteutimme vanhojen sähköisten potilastietojen arkistointiin liittyvän kartoituksen, jonka tarkoituksena oli selvittää nykyisten ja entisten sote-organisaatioiden käytöstä poistuneet ja muuten arkistointia odottavat asiakas- ja potilastietojärjestelmät. Kartoituksessa selvitettiin myös kyseisten sote-järjestelmien sisältämien Lue lisää

Töissä SoteDigillä: Ict-arkkitehti Jarkko Nurmi tukee projekteja teknisellä osaamisella

Jarkko Nurmi aloitti SoteDigillä ict-arkkitehtina helmikuussa 2019. Työssään hän tukee SoteDigin asiantuntijoita projektien teknisissä osa-alueissa. Varsinaisten toteutusprojektien lisäksi hän osallistuu myös erilaisten selvitysten tekemiseen sekä tutkimustyöhön vaikuttavuuden arviointiin liittyen. Ennen Lue lisää