Omaolon käyttöliittymän hitaus korjattiin tuotantopäivityksessä 12.8.2020 noin klo 20.30

Omaolon ammattilaiskäyttöliittymässä ilmeni hitautta viime perjantaista 7.8. lähtien. Hitaus näkyi ajoittain myös asukkaan käyttöliittymässä lomakkeita avatessa sekä organisaatiokohtaisten tarkempien toimintaohjeiden näytössä. Eilen keskiviikkona 12.8. ammattilaisten käyttöliittymän käyttö oli hidastunut yhä enemmän sekä ajoittain esim. kirjautuminen ei onnistunut.

SoteDigi vei keskiviikkoillan aikana korjauspäivityksen tuotantoon noin klo 20.30.

Korjauksen vaikutuksia seurattiin illalla ja on jatkettu tänä aamuna. Tilanne on nyt vakaa, eikä hitautta ole enää ilmennyt.

Hitaus on välillisesti vaikuttanut myös ajanvaraustoiminnallisuuteen. Kyse ei kuitenkaan ole ollut teknisestä ongelmasta vaan ajanvarausintegraation poiskytkemisestä Omaoloa käyttävän organisaation päätöksellä tilanteesta johtuen. Ajanvaraus toimii taas normaalisti.

Lisätietoja:

Hanna Nordlund, hankejohtaja, asukkaan digipalvelut

Arkisto