Digipolut on tehtävä asiakkaan ehdoilla

Asukas keskiössä, Asiakas on kuningas. Asiakaslähtöinen toimintamalli. Näitä sloganeitahan on jaettu, kun kehitetään nykyisiä ja uusia palveluita. Mitä vaaditaan, että nuo hokemat tulevat todeksi? Digitalisaatiolla palvelu voidaan tuoda asiakasta lähelle. Lue lisää

SoteDigi ottaa Omaolo-palvelun suojiinsa

SoteDigi vastaa nyt Omaolo-palvelun jatkokehittämisestä ja kansallisesta levittämisestä. Omaolo-palvelu tuo sote-palvelut käyttöön ajasta ja paikasta riippumatta. Omaolon avulla asukas voi muun muassa arvioida omaa hoidon tai palvelun tarvettaan. Hän voi Lue lisää

SoteDigi rakentaa maakunnille työkalupakkia johtamisen avuksi

Sote-uudistus tuo mukanaan isoja muutoksia: asukkaat saavat valinnanvapauden, ja palvelujen järjestämis- ja tuottajatehtävät erotetaan toisistaan. Sote-palvelujen järjestämisvastuu siirtyy perustettaville 18 maakunnalle, mikä edellyttää maakuntaorganisaatioiden perustamista ja näille toimintaa tukevien tietojärjestelmien Lue lisää

Onks tietoo?

Keskustelu maakunta- ja sote-uudistuksen tiimoilta käy koko ajan kiivaana. Sosiaali- ja terveysvaliokunnalla on käsittelyssä hallituksen vastine perustuslakivaliokunnan esittämiin muutoksiin. Mielipiteet vaihtelevat puolesta ja vastaan. Vaihtoehtoiset ja huolella valmistellut vaihtoehdot ovat Lue lisää

SoteDigi-blogi

SoteDigin asiantuntijat kirjoittavat vuorotellen blogeja omien vastuualueidensa kuulumisista tai yleisistä sosiaali- ja terveyspalvelujen digiasioista.